Laatste dagje in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu Laatste dagje in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu

Laatste dagje in Accra

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Juni 2009 | Ghana, Accra

Hi everybody!

Mijn laatste berichtje vanuit Accra! Morgenvroeg komt onze nieuwe gastpapa ons ophalen en vertrekken we naar het weeshuis!!!

De afgelopen week hebben we elke ochtend gedrumt en gedanst, wat erg leuk was! De jongen die ons les gaf, Steven, is Nederlands aan het leren en wij hebben hem daarbij geholpen. Dat leverde lachwekkende momenten op want zijn uitspraak was soms niet al te best..!
De taalles was minder geslaagd. Onze leraar las ons alleen maar voor uit een of ander boekje... Niet echt leerzaam dus! De taal is ook veel te moeilijk om in een weekje te leren dus hopelijk spreken ze ook gewoon Engels in het weeshuis!
De middagen hebben we van de week shoppend, op het strand of kletsend met Mama Mina doorgebracht. Het is echt een lief mens!

Het is hier op dit moment regenseizoen en dat houdt in dat er soms enorme plensbuien vallen! Op zich vind ik het niet heel erg want het is hier echt heel erg benauwd warm! Je hoeft maar twee passen te zetten en het zweet gutst al over je rug heen... Ook word ik gek van alle muggen! Ik ben al helemaal lekgeprikt!

Ik moet jullie trouwens teleurstellen wat betreft de foto's! Ik heb het verkeerde kabeltje ingepakt... Maar als ik weer thuis ben moeten jullie maar allemaal snel langskomen om ze te bekijken!

Hoe is het daar in NL? Wordt het al zomer? Heeft iedereen zin in vakantie?

In het volgende berichtje ga ik jullie vertellen hoe het in het weeshuis is. Ik ben heel erg benieuwd! Ik heb er ook heel veel zin in!

Heel veel liefs en een extra kus voor Pepijn!

  • 25 Juni 2009 - 17:04

    Marloes:

    hier iis het ook lekker weer.. en ik had ook een mug op me kamer. zit nu op mobiel dus stuur andere keer wt langers veel plezier nog..

  • 25 Juni 2009 - 17:30

    Pepijn:

    :)

  • 25 Juni 2009 - 19:01

    Anja:

    Hey Fleur, idd hopen op Engels haha! Maar lekker zeg, drummen en dansen ;) Balen van dat kabeltje.. maar dat houden we mooi te goed. Je verslaglegging is al leuk! Ben ook heel benieuwd naar het weeshuis.
    Hier is het nu echt zomers :D
    x

  • 25 Juni 2009 - 19:24

    Hilde:

    Tromgeroffel! Echt spannend dat je nu naar het weeshuis gaat. Hopelijk heb je er een goed gevoel over, maar dat is volgens mij wel zo! Ik ben blij want mijn scriptie is ingeleverd (althans de eerste versie..) Ik mail je snel!!
    xhil

  • 25 Juni 2009 - 20:30

    Theo:

    Hoi Fleur, wij maar denken dat het afzien zou zijn daar. Lekker om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je avonturen als je de rimboe intrekt maar dat zal je zo te horen ook wel goed vergaan. Veel plezier en succes vanuit het momenteel evenzo warme Brabant. Liefs Theo en Miriam

  • 25 Juni 2009 - 20:38

    Vanes:

    Klinkt allemaal erg leuk!

    Wel erg jammer van de foto's want daar was ik wel heeeeeeel erg benieuwd naar! Wie weet kom je nog een usb of kaartlezer tegen waar je je fotokaartje in kan stoppen..?

    Ik wens je heel veel plezier in het weeshuis!

    Liefs x Vanes

  • 26 Juni 2009 - 05:26

    Stichting Muses:

    Hee fleur!
    ja hier is het ook warm haha gelukkig geen muggen. heb je geen DEET? mar veel plezier in de rimboe en in het weeshuis! geniet ervan.
    groetjs nicole

  • 27 Juni 2009 - 11:59

    Jan En Kitty:

    Lieve Fleur,

    Fijn dat je al heel veel prettige dingen hebt meegemaakt. In het weeshuis zal het best wennen zijn. We wensen je het aller allerbeste toe. Maak er iets van!!!

    Groetjes en liefs Jan en Kitty

  • 30 Juni 2009 - 20:57

    Jan:

    Hoi Botje, Ik weet niet wanneer je dit leest, maar gelukkig kunnen we bellen. De tocht naar Volta was een angstige belevenis en de eerste indrukken bevestigen wat al steeds is gezegd, very poor. Je vertelde dat er een aantal jaren geleden een site is geplaatst; voltahome.org Op de site zijn volgens mij de hutjes te zien waar jullie slapen Het klopt met je verhalen.Ik hoop dat je komende tijd iets voor de kinderen kunt betekenen
    Liefs Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Home sweet home...!!

06 Augustus 2009

Mijn allerlaatste berichtje vanuit Ghana...!

30 Juli 2009

Bye bye.........

22 Juli 2009

Terug in Accra!

13 Juli 2009

Hoppa!
Fleur

Van 14 juni t/m 17 augustus 2009 ga ik naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen.

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 16368

Voorgaande reizen:

14 Juni 2009 - 08 Augustus 2009

Ghana

Landen bezocht: