Terug in Accra! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu Terug in Accra! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu

Terug in Accra!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 Juli 2009 | Ghana, Accra

Een berichtje vanuit Accra! Gisteren zijn Hanneke en ik hier naar toe gekomen. We zijn gisteren rechtstreeks naar de shoppingmall in Accra gegaan en hebben daar genoten van al het luxe om ons heen!! We hebben een hamburger met frietjes gegeten en zijn los gegaan in de supermarkt. Heerlijk om weer m’n eigen boodschappen te kunnen doen en iets anders te eten dan de variatieloze rijst/pasta (zonder groente!) die we al bijna 5 weken te eten krijgen! We hebben ook meteen wijn gekocht en gaan daar vanavond van genieten!
We logeren nu weer bij Mama Mina! Het voelde gisteren bijna net zo fijn als thuis komen toen we bij haar aankwamen! Vannacht hebben we eindelijk weer in een echt bed geslapen en vanmorgen heb ik wel een half uur onder de douche gestaan. Ik voel me nu eindelijk weer een beetje schoon ;-)

Hanneke en ik hebben vorige week alle oud-vrijwilligers van Volta Home een e-mail gestuurd en daar hebben we een aantal positieve reacties op gehad. De vrijwilligers herkennen ons verhaal en ze willen ons graag steunen en helpen. Een Australische vrouw (degene van de website volthome.org) zet zich al langere tijd in voor het weeshuis en kon ons nog veel meer informatie geven. We hopen nu dat we met haar hulp en de hulp van de social welfare (ik schreef de vorige keer ‘social world fare’ maar dit klopt niet) ervoor kunnen zorgen dat de situatie in de gaten wordt gehouden. Vanmorgen zijn we met iemand van SYTO naar de social welfare gegaan. Nadat we ons verhaal hadden gehouden zei de meneer waarmee we het gesprek hadden ineens dat hij niet degene was die daar over gaat en dat we maar op vrijdag terug moeten komen… Lekker op z’n Afrikaans… Ik ben heel benieuwd naar het gesprek vrijdag! Als we Tina moeten geloven zullen ze het serieus gaan oppakken en er meteen werk van gaan maken. We hopen er nu op dat het weeshuis onder toezicht van de social welfare komt te staan zodat grandpa geen kant meer op kan. Ik houd jullie op de hoogte!

Afgelopen week ben ik met Mariska naar een school voor blinde kinderen geweest om te kijken of we daar twee blinde kinderen uit het weeshuis kunnen inschrijven. Voor de jongen is op deze school helaas geen plek, voor het meisje wel. We zijn nu nog aan het uitzoeken of ze niet samen naar een andere school kunnen. Echt stom dat deze kinderen nu pas naar school kunnen gaan terwijl ze al 13 en 14 jaar oud zijn!! Niemand heeft tot nu toe ooit de moeite genomen om dit voor hen te regelen, echt sneu..

Verder heb ik afgelopen week veel met de kinderen gespeeld en geknuffeld. Ik heb ze bellen laten blazen en ze vonden dit prachtig! Ook moet ik steeds demonstreren hoe ik mijn lenzen erin en eruit haal. Ze vinden dit echt hilarisch! Ze zeggen dan tegen elkaar: “Look, she can take her eye out!”
Ook heb ik een aantal stofjes gekocht en daar worden op dit moment rokjes en placemats van gemaakt. Je kan op de markt hier echt prachtige stoffen kopen en bijna alle vrouwen lopen hier in zelfgemaakte jurken/rokken/topjes rond. En dat wilde ik natuurlijk ook wel!

Vrijdag gaan we weer terug naar het weeshuis en dan gaat onze laatste week daar van start. In de week voordat ik naar huis kom willen we namelijk gaan rondreizen en wat meer van het land gaan bezichtigen.

Mochten jullie het leuk vinden om te weten wat Pepijn in Tibet uitspookt: www.presterenophoogte.nl

Tot snel!
Ik heb zin om jullie over 2,5 week allemaal weer te zien!!!

Kus, Fleur

  • 22 Juli 2009 - 16:02

    Miriam:

    He Fleur, goed gedaan. Nu lekker in Accra nog een paar daagjes relaxen! Geniet ervan. Veel liefs Theo en Miriam

  • 22 Juli 2009 - 16:36

    Miriam:

    Nou Fleur, de site van Pepijn maakt ook indruk! Naast het sportieve deel, een heel mooi filmpje (nr.3) over zijn bezoek aan een blindenschooltje. Wat zullen jullie elkaar straks veel te vertellen hebben!

  • 22 Juli 2009 - 17:18

    Anja:

    Ha Fleur, fijn dat er werk wordt gemaakt van die nare situatie.. hoop echt dat jullie inzet iets oplevert! Nu idd ff 'bijkomen' en nog reizen voor de boeg! Afscheid van die kids zal wel vreemd zijn. Succes en ook veel plezier nog ;) Groetjes x

  • 22 Juli 2009 - 19:32

    Jan En Jos:

    Hoi Floos,
    Jullie zijn echt goed bezig!! Wat zul je de luxe in Accra nu volop waarderen!! Geniet er maar lekker van!
    Veel liefs xxx

  • 22 Juli 2009 - 21:44

    Hetty:

    Dag Fleur en Hanneke,

    Fijn dat jullie weer bij Mama Mina terecht konden en jammer dat Maris niet is meegegaan.
    Heeft die Camilla (volta) jullie toch die lange mail gestuurd ?? Ik zag jullie namen er niet bij staan. Gek verhaal he ??
    Hoe zijn jullie naar Accra gegaan ? Toch niet met de Trotro ?
    Nou, veel succes vrijdag en geniet van de luxe !
    Groetjes Hetty

  • 24 Juli 2009 - 13:21

    Tess:

    Super fijn :-)
    Weer een positief berichtje!

    Succes met je laaste weekje daar! En geniet van de rondreis!

    kuss

  • 25 Juli 2009 - 18:33

    Dieke:

    Hey Fleur!

    Erg leuk om te lezen zo'n positief berichtje.
    Heel veel plezier in Accra!!

    Liefs, Dieke

  • 28 Juli 2009 - 15:20

    Hilde:

    Ha Fleur,
    je liet weten dat 't weeshuis gelukkig onder toezicht komt te staan: lijkt me een erg fijn gevoel dat jullie dat voor elkaar hebben gekregen!! Ik kan me voorstellen dat je, vooral na de tegenslagen, zin krijgt om weer terug naar Nl te komen en iedereen te zien. Maar hopelijk kan je toch ook nog genieten van je laatste 1,5 week daar!
    Xhil

  • 29 Juli 2009 - 11:26

    Pepijn:

    Ha lieverd,

    Ik heb ook weer eens internet. Jullie doen goed werk! super! Bel je snel!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Home sweet home...!!

06 Augustus 2009

Mijn allerlaatste berichtje vanuit Ghana...!

30 Juli 2009

Bye bye.........

22 Juli 2009

Terug in Accra!

13 Juli 2009

Hoppa!
Fleur

Van 14 juni t/m 17 augustus 2009 ga ik naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen.

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 16364

Voorgaande reizen:

14 Juni 2009 - 08 Augustus 2009

Ghana

Landen bezocht: