Update - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu

Update

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 Juni 2009 | Ghana, Accra

Heey!

Allereerst heel erg bedankt voor alle berichtjes op mijn site!!! Ik vind het erg leuk om deze te lezen!!! (en Tess en Dorus GEFELICITEERD!! Hopelijk hebben jullie een leuk feestje!)
Ik weet niet of iemand al geprobeerd heeft naar mij te smsen maar dit werkt helaas niet… Ik kan ook maar af en toe smsjes versturen. Mocht je willen smsen sms dan maar naar mijn Nederlandse nummer, die smsjes ontvang ik wel!
Ik vond het wel grappig om alle opmerkingen over het weer te lezen: op dinsdag regende het namelijk hier ook!!! De markt hebben we daarom helaas alleen vanuit de bus gezien. Gisteren hebben we taalles gekregen. Ik kan nu wat dingen in het ‘Twi’ de Ghanese taal zeggen! En ik heb zelfs een Ghanese naam gekegen, deze koppelen ze namelijk aan de dag dat je geboren bent (dat was op een dinsdag toch Pap en Mam?)
Gister middag hebben we een Afrikaanse drum en dansles gehad! We hebben erg gelachen om alle gekke danspasjes. Volgende week hebben we een workshop week en dan zullen we nog veel meer gaan dansen en drummen! Ik hoop dat ik uiteindelijk net zo goed kan dansen als alle Ghanezen hier want die kunnen er wat van zeg!
Vandaag hebben we van twee dames kookles gekregen en wat Ghanese gerechten gemaakt. Ik ben de namen van de gerechten helaas vergeten maar ik vond vooral de gebakken banaan erg lekker! Hierna zijn we naar het strand gegaan en hebben we lekker gerelaxed in het zonnetje! Vanavond gaan we met z’n allen uit eten en nu is iedereen druk aan het inpakken. Morgen vertrekt iedereen namelijk naar hun gastgezin en project. Mariska, Hanneke en ik blijven nog een weekje in Accra vanwege onze workshop week. Wij gaan morgen ook naar een gastgezin. Volgende week vrijdag vertrekken we naar het weeshuis. Ik ben erg benieuwd naar ons gastgezin! Ik weet niet precies wanneer ik weer op internet kan maar ik zal jullie het snel vertellen!

Hopelijk gaat alles goed daar in NL!

Liefs!




  • 18 Juni 2009 - 19:29

    Sharonne:

    He Fleurowitz,

    klinkt superleuk daar. Je ziet wel veel al he! Is het ook een beetje mooi verblijven daar? En lukt het een beetje met die taal, lijkt me supermoeilijk. Veel plezier nog!
    xxx

  • 18 Juni 2009 - 19:42

    Sarah:

    Hej lieve fleur! Leuk zeg al die workshops, volgens mij heb je het wel naar je zin daar! Good! Ik heb vandaag mijn 2e jaar afgerond en mijn ticket geboekt!:> Dus ben helemaal weer relaxt haha, dikke kus sarah en benjamin

  • 18 Juni 2009 - 20:20

    Marloes:

    Hey Fleur! Leuk van je te horen, alleen ben ik nu wel erg benieuwd naar je Ghanese naam!!! Want die vertel je niet in het verhaal!! Ik ben ook erg benieuwd hoe je het bij dat gastgezin gaat hebben.. Hoop dat je je website goed kan bijhouden! Veel plezier en geniet er van! Groetjesxx

  • 18 Juni 2009 - 20:35

    Marieke:

    Hee Fleur!

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Leuk om al die locale dingen te doen en te leren kennen!

    In Nijmegen gaat het goed! Ik ben aan het genieten van het afgestudeerd zijn en al veel aan het meelopen op bso en kdv, erg leuk! En heel misschien kom ik terug bij HdB, maar dat laat ik je nog wel weten!

    Je cadeautje heb ik trouwens niet gevonden huis (als je die nog door de bus hebt gedaan)... Misschien toch het verkeerde huisnr. gepakt?

    Blijf lekker volop genieten van het nu nog wat luxere leventje voor je volgende week aan de slag gaat met het super goede werk wat jullie gaan doen!

    Liefs Marieke

  • 18 Juni 2009 - 21:58

    Jos:

    Ja schat, je bent op dinsdag geboren!! Hoe heet je nu in het Ghanees?? En morgen...op naar je Ghanese gastgezin! Veel plezier!!! Hoop dat je ons op de hoogte kunt houden!!
    Veel liefs, mama

  • 19 Juni 2009 - 05:59

    Stichting Muses:

    Hee Fleur!
    Goed om te horen dat je je zo vermaakt onder andere met koken, dansen en allerlei andere workshops! Super leuk! Veel plezier in je gastgezin!
    Groetjes Nicole

  • 19 Juni 2009 - 09:16

    Dieke:

    Hey Fleur!

    Wat maak je in een week tijd al veel mee. Super leuk om al je belevingen te lezen.
    Ik heb nog veel pijn, maar ik kan toch mee met het familieweekend,want ik kan in een huisje slapen. Kei leuk!
    Veel plezier!

    Kus Dieke

  • 19 Juni 2009 - 10:05

    Hilde:

    Hey Fleur!
    fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! De taal leren lijkt me echt superleuk! En het drummen ook! De dansjes mag je me laten zien als je terug bent, misschien een keertje als we gaan stappen.. hihi.
    Hopelijk is je gastgezin leuk en voel je je er op je gemak!
    xhil

  • 19 Juni 2009 - 11:50

    Peggy:

    Hi Abena!!!! (toch?)

    Wo ho te sen? / Ate sen?
    Me ho'je! / Eye! (ongeveer!)
    Klinkt goed allemaal! Leuk joh, dansen, koken, drummen en de taal leren!

    Veel plezier volgende week met de rest van de workshops!

    Liefs,
    Peggy

  • 19 Juni 2009 - 13:15

    Madelon:

    Heey fleur!

    Fijn dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt! Het klinkt ook allemaal erg leuk dat koken, zingen en dansen! Heel veel plezier! xx

  • 19 Juni 2009 - 19:36

    Jan:

    Hoi Botje,
    Je bent bijna een weekje onderweg, het gaat snel. Je berichten klinken erg leuk. Ben wel benieuwd naar de belevenissen in het gastgezin en de workshops volgende week.
    Daarna gaat het echte werk beginnen. Hoop dat je ons dan ook op de hoogte kunt houden.
    Liefs, papa

  • 19 Juni 2009 - 20:29

    Pepijn:

    ha lieverd,

    Waar blijven de foto's? ;) ik begin toch wel benieuwd te worden! Ben blij dat het zo goed gaat!

    x

  • 20 Juni 2009 - 09:18

    Lieke:

    Hoi Fleur,
    ben zeer benieuwd naar je danskunsten. die kun je straks demonstreren en misschien ook introduceren in Nederland. Hoe voelt het om in Afrika te zijn? Waarschijnlijk ben je voor je gevoel al een hele tijd weg, omdat je alleen maar nieuwe indrukken opdoet.
    Voor de verandering schrijf ik niks over het weer hier. Wij waren afgelopen zondag bij Hanneke, een vriendin van Henk, en zij heeft een paar jaar in Ghana gewoond en had moeite met de vochtige hitte. Ze zei dat er nauwelijks een windje waait en daarom gingen zij 's avonds meestal al om half 9 naar bed. Geldt dat ook voor jullie?
    Mis je pepijn al en Jos en Jan? Gelukkig maar dat er internet is en dat je ook kunt bellen. Maar als het goed is, ben je vooral lekker in ghana, in het hier en nu!
    Ik ben nu even in Amsterdam en dadelijk naar de boerderie. Morgen koken voor vrienden, zo'n ghanees recept lijkt me wel wat, maar dat gaat niet meer lukken. Dan maar Italiaans, ook lekker.
    Nou Fleur, tot een volgende keer, geniet, liefs en een dikke zoen, lieke

  • 21 Juni 2009 - 15:00

    Paul V.:

    Leuk om te lezen. Hou ons op de hoogte! Succes met alles.

  • 21 Juni 2009 - 20:47

    Anja:

    Ha Fleur,

    klinkt allemaal goed zeg! zou dat wel eens willen zien, die workshops ;) grappig dat je ook al wat twi kunt.. Hopelijk heb je het goed naar je zin met de andere vrijwilligers, veel plezier en succes gewenst!

    groetjes x anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Home sweet home...!!

06 Augustus 2009

Mijn allerlaatste berichtje vanuit Ghana...!

30 Juli 2009

Bye bye.........

22 Juli 2009

Terug in Accra!

13 Juli 2009

Hoppa!
Fleur

Van 14 juni t/m 17 augustus 2009 ga ik naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen.

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 16365

Voorgaande reizen:

14 Juni 2009 - 08 Augustus 2009

Ghana

Landen bezocht: