Ik ben er! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fleur Hendriks - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Juni 2009 | Ghana, Accra

Hallo allemaal!!

Even een berichtje om te laten weten dat ik veilig hier ben aangekomen!
Het afscheid nemen vond ik minder leuk maar toen we eenmaal vertrokken waren kreeg ik wel zin in het avontuur..!
Ik heb me in het vliegtuig goed vermaakt met leuke films en lekker eten. Eenmaal in Ghana was het meteen ongelooflijk warm en vond ik het onwerkelijk om er echt te zijn!
Na een nacht slecht slapen vanwege het harde geluid van de airco, werden we vanmorgen na het ontbijt bij ons hostel opgehaald door Charles (iemand van de organisatie). Hij bracht ons naar het kantoor van SYTO. Met ‘ons’ bedoel ik onze introductiegroep bestaande uit twaalf meiden met verschillende nationaliteiten. Vanmorgen hebben we van Tina, onze “ big black mommy” (zo noemt ze zichzelf deze week), informatie over de Ghanese cultuur en gewoonten gehad.
Hierna zijn we naar het strand gereden waar we de hele middag lekker in de zon gerelaxed hebben! Ik heb zelfs in de zee gezwommen!
Nu ben ik heel erg toe aan een douche want het is hier ontzettend warm en benauwd.
Morgen gaan we naar de markt in Accra, ik ben erg benieuwd! Ik heb nu al heel wat schalen en manden op de hoofden van de Ghanezen voorbij zien komen dus ik ben benieuwd wat we daar allemaal gaan zien!

Ik heb trouwens een Ghanese simkaart en dus ook een Ghanees nummer: 00233203895697.

Ik hoop dat jullie het allemaal goed maken, heel erg bedankt voor alle lieve smsjes en mailtjes!!!!!

Tot snel!

Liefs!

  • 15 Juni 2009 - 17:52

    Sanne:

    Hee Fleur!

    Goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen!!
    Heel veel plezier de komende tijd! Zal wel even wennen zijn (qua het heerlijke eten bijvoorbeeld... TZ..;)) Lekker dat je al een stranddagje hebt gehad! En leuk dat jullie met z'n twaalven zijn! De markt in Accra is superdruk maar heel leuk!
    Geniet ervan!!

    Kus!


  • 15 Juni 2009 - 18:02

    Theo:

    Dag lieve Fleur, goed om te horen dat je veilig aangekomen bent, kan hier het kaarsje weer uit:-)We zijn benieuwd hier naar alle berichten die komen gaan. Een voorspoedige en vooral heel plezierige reis gewenst verder.
    Veel liefs uit Vlijmen.

  • 15 Juni 2009 - 18:11

    Dieke:

    Hey Fleur!!

    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent. Geniet juist van het warme weer daar, hier is het maar Hollandsweer.
    Veel plezier!

    Liefs, Dieke

  • 15 Juni 2009 - 20:25

    Hilde:

    Hey Fleur!
    Goed om te lezen dat je reis en aankomst goed zijn verlopen! Echt een bizar idee dat je daar nu zit. Maar vooral heel erg tof :) Geniet ervan!!
    xhil

  • 15 Juni 2009 - 20:54

    Marloes:

    Hey Fleur, fijn om te weten dat het alles goed gaat! Zal inderdaad wel wennen zijn de eerste paar dagen. Doe maar vaak een berichtje achterlaten! Groetjes Marloes

  • 15 Juni 2009 - 20:56

    Pepijn:

    Ha lieverd,
    Ik ben blij dat alles goed gegaan is en dat je het naar je zin hebt daar! Het is hier wel leeg in huis.. :(
    Je smsjes krijg ik wel maar ik krijg foutmeldingen bij het versturen, dus volgens mij heb je niks ontvangen?
    Veel plezier morgen op de markt!

    Liefs, X

  • 15 Juni 2009 - 22:17

    Hetty:

    Leuk Fleur, ben blij wat over jullie te lezen. Khoop dat het goed gaat vooral met jullie 3tjes. Let goed op elkaar en laat niemand alleen. Kwas blij te horen dat jullie vanavond ook niet meer weg mochten als het donker werd. Daardoor heb ik wel nog een stukje meer vertrouwen in de organisatie waar jullie mee in zee zijn gegaan.

    Heel veel plezier en ik hoop dat Maris een leuke verjaardag heeft daar.

    Groetjes
    Hetty (ma Mariska)

  • 16 Juni 2009 - 06:39

    Peggy:

    Hi Fleur,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Volgens mij ben je letterlijk en figuurlijk in een warm badje terechtgekomen?! Heerlijk, geniet lekker van de eerste week, want straks ga je hele andere dingen zien.

    Liefs,
    Peggy

  • 16 Juni 2009 - 08:51

    Jan Jos:

    Hoi Floosje,
    Jij bent nu aan het genieten van een warme kleurrijke markt in Accra en hier is de markt in Oss op dit moment aan het verregenen! Verschil moet er zijn!! Op je hotmail staat meer te lezen!
    Veel liefs en kusjes van ons!


  • 16 Juni 2009 - 10:06

    Tess & Dorus:

    Hi Fleur!

    Fijn dat je goed bent aangekomen :-)
    Veel plezier op de markt vandaag! Donderdag laten we weten of we afgestudeerd zijn of niet.. Spannend!

    Kuss

  • 16 Juni 2009 - 10:55

    Riet:

    Dag Fleur,
    Je eerste berichten zijn alvast positief, de rest van je avontuur gaat vast ook heel goed verlopen! Fijn, dat je voor je aan het werk gaat de mogelijkheid hebt om met de cultuur en de sfeer van het land kennis te maken.
    lieve groetjes van ons.

  • 16 Juni 2009 - 10:58

    Gabby:

    Hallo Fleur,

    Wat fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dat de reis goed verlopen is. Ik wens jullie alledrie een fantastisch verblijf in Ghana toe. Pas goed op jezelf en op elkaar dan komt het helemaal goed.Ik vond het ook fijn dat ik nog met je ouders, Pepijn enz. kennis heb kunnen maken.Veel plezier in de introductieperiode en dan op naar het grote avontuur.
    groetjes, Tjeu en Gabby (ouders van Hanneke)

  • 16 Juni 2009 - 21:06

    Carla En Mieke:

    hoi Fleur,
    Wat een omschakeling, zeker qua weer maar verder ook wat land, cultuur, mensen en tijd betreft. We denken dat het zeker in het begin aardig heftig is. Bij ons blijft het lampje aan hoor!! Geniet er van ,wij blijven je volgen.
    Liefs van t.Carla en t.mieke

  • 17 Juni 2009 - 12:00

    Marlieke:

    Fleurtje! Heb jij mijn afscheids-sms uit Italië nog ontvangen? Ik speciaal een reminder gezet in m'n telefoon, maar ik heb geen ontvangsbevestiging gehad! Ik hoop dat je het goed maakt daar in Afrika... hoe is het met de andere twee meiden? Hoorde van Vanessa al het een en ander, maar Pepijn heb ik nog niet gezien, dus die moet ik nog even uithoren :) Geniet geniet geniet meissie! Dikke kus van je huisgenootje!

  • 18 Juni 2009 - 10:24

    Tessa & Dorus:

    Fleur!

    Wil even laten weten dat Dorus en ik allebei afgestudeerd zijn :-)
    Ik met een 7,3 Dorus met een 6,5! Wij zijn helemaal blij!Fijne tijd in Ghana!We blijven je volgen..
    Kuss

  • 18 Juni 2009 - 14:47

    Vanessa:

    He Fleurtje!

    De verhalen behoorlijk spannend! Ik ben benieuwd naar het vervolg.. Het is zeker leeg in huis zonder jouw altijd erg vrolijke aanwezigheid ;-)

    Geniet van je avontuur! Ik blijf je volgen vanuit ons kikkerlandje..

    Veel liefs Vanes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2009

Home sweet home...!!

06 Augustus 2009

Mijn allerlaatste berichtje vanuit Ghana...!

30 Juli 2009

Bye bye.........

22 Juli 2009

Terug in Accra!

13 Juli 2009

Hoppa!
Fleur

Van 14 juni t/m 17 augustus 2009 ga ik naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen.

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 16370

Voorgaande reizen:

14 Juni 2009 - 08 Augustus 2009

Ghana

Landen bezocht: